سامانه اطلاع رسانی حسینیه سیدالشهداء آدرگان - مبارکه

اول نماز حسین دوم عزای حسین
سامانه اطلاع رسانی حسینیه سیدالشهداء آدرگان - مبارکه

شبیه خوانی هنریست سنتی که قدمت آن در ایران به بیش از هزار سال میرسد

و از 400 سال پیش تا امروز از آن در عزاداری های ائمه معصومین استفاده میشود

حسینیه سیدالشهداء آدرگان زیباشهراصفهان همه ساله میزبان دهها نفراز عزاداران حسینی از شهرستان های اصفهان وحتی از استانهای همجوارمیباشد که شور وعزاداری خواصی را درخود بوجود می آورد دراین حسینیه زیبا علاوه بر مراسمات سینه زنی وزنجیر زنی مراسم زیبا وسنتی تعزیه خوانی(شبیه خوانی)توسط شبیه خوانان برجسته کشوری برگزار میشود مراسم تعزیه خوانی از سنت های قدیم وبیاد ماندنی درعزاداری سالارشهیدان درمحله آدرگان و زیباشهر میباشد زیباترین تعزیه های اجرا شده دراین حسینیه می توان به تعزیه حضرت قاسم(ع) وتعزیه جناب حر(ع) و...که همه ساله درایام محرم الحرام دراین حسینیه برگزار می گردد اشاره کنیم که مورد استقبال مردم حسینی واقع شده است.
درپایان ازهمه عاشقان حسینی دعوت می کنیم که دراین مراسمات حضور به هم رسانید.

جهت عضویت درسامانه اطلاع رسانی حسینیه سیدالشهداء آدرگان نام ونام خانوادگی خودرا به سامانه پیامکی 6600031839ارسال کنید .

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

پیامبر اکرم(ص) بهترين کارها در نزد خدا نماز اول وقت است ،آنگاه نيکي به پدر ومادر ، آنگاه جنگ در راه خدا

پیامک ها

داستان کوتاه

صدای مردم

کانال تلگرام

نظرات شما
نویسندگان

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

امکانات سایت
استخاره آنلاین فال روزانه تعبیر خواب




سه شنبه, ۳۱ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲ ق.ظ

اخبارشهرستان مبارکه 7


IMG_5917
معاون عمرانی و توسعه وزارت کشور:

جلسه ی مشکلات شهرداری های شهرستان مبارکه با حضور معاون عمرانی و توسعه وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی مبارکه نا، جلسه ی مشکلات شهرداری های شهرستان مبارکه با حضور معاون عمرانی و توسعه وزارت کشور برگزار شد.

معاون عمرانی و توسعه وزارت کشور هوشنگ خندان دل با بیان اینکه بیشتر جمعیت کشور در شهرها سکونت دارند و خدمات رسانی به شهرها متنوع است و باید شهرداری ها در خدمات رسانی نقش فعالی داشته باشند به این دلایل به شهرداری ها اهمیت ویژه ای می دهیم.

وی با بیان اینکه بخش هایی که به صورت سنتی به مردم و جامعه خدمات رسانی می کنند به دلیل برخی از مشکلات، باعث پایین آمدن راندمان کاری آنها شده، افزود با بررسی هایی که برای علاج بخشیدن به اقتصاد شهرها و روستاها انجام شده توانستیم با برنامه ریزی بسیاری از آن ها را مرتفع نماییم.

خندان دل با بیان اینکه برای بهبود اقتصاد باید مدیریت شهری را بهبود دهیم عنوان کرد: نظام شهرداری ها و شوراها برگرفته از قانون است و مدت زیادی نیست که شوراهای اسلامی تشکیل شده و در مقایسه با برخی از جوامع که حدود یک قرن است شوراهای آن ها تشکیل شده است تجربه کمتری دارند ولی در صدد هستیم با برنامه ریزی قدم های خوبی در راستای ارتقاء جایگاه شوراهای اسلامی برداریم .

معاون عمرانی و توسعه وزارت کشور با بیان اینکه هر اندازه به روستاها توجه و زیر ساخت های فرهنگی، آموزشی و عمرانی را در روستاها فراهم نماییم از مهاجرت به شهرها جلوگیری می کنیم .

وی با اشاره به سرانه بودجه کلان شهرها نیز اشاره کرد وگفت: ۱۲۴۰شهر در کشور وجود دارد که ۸ شهر آن کلان شهر و۳۶درصد جمعیت شهر نشین درآن شهر ها مستقرند که حدود ۷۰درصد از بودجه کل شهرداری ها درآن ۸ شهر هزینه می شود که نسبت به دیگر شهر های کشور رقم قابل توجه است.

فرماندار مبارکه گزارشی از شهرستان ارائه نمود و گفت: شهرستان مبارکه در جنوب غربی اصفهان در گستره ای به مساحت ۵/۱۰۲۰کیلومتر مربع ودر ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع و با استان چهار محال بختیاری وشهرستان های لنجان، شهرضا، دهاقان، فلاورجان و اصفهان هم مرز بوده ودارای اقلیم نیمه خشک خنک وتابستان های خشک بوده و مناطق محدود در جنوب غربی دارای اقلیم نیمه گرمسیری است.

ذاکری با بیان اینکه یکی از دغدغه های مهم شهرداری ها و دهیاری های شهرستان پرداخت ارزش افزوده است عنوان کرد: با کاهش فروش محصولات صنایع شهرستان علی الخصوص صنعت فولاد مبارکه، درآمد شهرداری ها و دهیاری های شهرستان از ارزش افزوده با مشکلاتی روبه رو شده که در روند اجرای پروژه های عمرانی تاثیر گذاشته که درخواست داریم در این خصوص نیز مساعدت لازم صورت گیرد .

وی یکی از نیازهای شهرداری ها و دهیاری ها را احداث شرکت بازیافت بیان کرد و گفت : در صورت تخصیص اعتبارات و مجوزات لازم، شرکت بازیافت پسماند به صورت مشترک بین شهرستان های دهاقان، مبارکه و شهرضا احداث می شود که مقدمات اولیه آن نیز فراهم شده است .

 

محمد شرفا شهردار مبارکه به نمایندگی شهرداران شهرستان مبارکه  با اشاره به مشکلات شهرداری ها گفت: شهرستان مبارکه حدود ۱۱۰ هزار هکتار و با جمعیتی ۱۴۰ هزار نفری و با حضور ۴۰۰ شرکت فعال شهرستانی صنعتی است، ۲۰ کیلومتر از رود خانه ی زاینده رود در مسیر شهرستان مبارکه است.

وی افزود: شهرستان وابستگی شدیدی به درآمد های ارزش افزوده دارد و در این یکی دو سال گذشته با توجه عدم فروش صنایع که دوچار آسب جدی شده، شهرداران بر اساس در آمد های قبلی کار پروژه های مهمی شروع کرده اند که با توجه به عدم پرداخت ارزش افزوده  آلایندگی منتهی به تعطیلی این پروژه ها می باشد.

شرفا افزود: با توجه به جلسات متعدد شهرداران و دهیاران شهرستان توانسته ایم این جو را نگهداریم و پروژه ها را به کندی جلو ببریم.

وی اضافه کرد: این پروژه های از توان مالی شهرستان بیشتر است و به همین دلیل تسهیلات در این خصوص باید به شهرستان مبارکه داده شود که پروژه ها به سرعت تکمیل شوند.

مبارکه نگین سبز استان اصفهان یکی از شهرستان های بسیارمهم فرهنگی، صنعتی و کشاورزی ایران در استان اصفهان است. این شهرستان دارای دو بخش، ۵ نقطه شهری و ۳۴ روستا می باشد. شهرستان مبارکه مجموعا  ۱۰۲۴/۵ کیلومتر مربع از مساحت استان اصفهان را شامل می شود و در ۵۰ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی